Pokaz kolekcji Haute Couture

2018-10-22
24 września Lidia Kalita zaprezentowała odsłonę kolekcji Haute Couture na sezon jesień-zima 2018/19. Pokaz miał miejsce w Studio Art&Passion, mieszczącym się klimatycznej kamienicy z 1906 roku, wzniesionej według projektu włoskiego architekta Antoniego Corazziego. Lidia Kalita zaprosiła do współpracy modelki, tancerzy Teatru Wielkiego w Warszawie i wybitnego wiolonczelistę Krzysztofa Lenczowskiego – trzykrotnego zdobywcę nagrody Fryderka.



UKRYTE PASJE „Ja mogę żyć tylko sercem, niech inni żyją według zasad.” Motto na zaproszeniu dla gości było pierwszą sugestią niecodziennej formuły prezentacji nowej kolekcji Lidii Kality. Projektantka zadbała o wyjątkową oprawę wieczoru i zaprosiła gości na kameralne wydarzenie złożone z elementów pokazu mody, minikoncertu, wystawy w galerii sztuki oraz pokazu tańca. Goście, wśród których były zaprzyjaźnione z Lidią Kalitą gwiazdy: Agnieszka Więdłocha, Marta Kuligowska, Bogna Sworowska, Patricia Kazadi, Anna Czartoryska-Niemczycka, Joanna Racewicz, Maria Sadowska, Zosia Ślotała i Ewa Pacuła, odkrywali kolejne pokoje pełne artystycznych niespodzianek. W pokazie kluczową rolę odegrały emocje i uczucia kobiet, dla których projektuje Lidia Kalita.



Zamknięte w surowe, architektoniczne wnętrza, które nie wymagają dużej ilości szczegółów powierzchni, ale jednocześnie oddają pewien rodzaj romantyzmu sprowadzony do sylwetki. Dlatego, aby w pełni zrozumieć fuzję siły kobiecości i ich wrażliwości Lidia Kalita podzieliła odsłony kolekcji na cztery pokoje oraz odpowiadające im emocje: pożądanie, zachwyt, marzenie oraz nostalgię. To dzięki spójnej historii i kontekście, dzieło projektantki może być kompletne. POŻĄDANIE W pierwszym pokoju na gości czekał pokaz tańca inspirowany wirującą sceną balu z Anny Kareniny, ekranizacji słynnej powieści Lwa Tołstoja. W kolekcji Lidia Kalita nie odzwierciedla jednak historycznych strojów. Przedstawia ówczesną elegancję i wytworność we własnej, zmodernizowanej interpretacji.



Do uszycia klasycznych czarnych sukni wykorzystano tiule o różnych gramaturach, siatki wzbogacone haftami, flokowanymi groszkami i tkanymi w wąskie paseczki. Suknie są wyszywane liniami malutkich kryształków, taśm cekinowych, ręcznie zdobione filigranowymi aplikacjami z drobnych koralików. Suknię zdobią bogato umarszczone warstwy materiałów, obszyte tiulowymi rozetami, kaskadowo rozmieszczonymi pasami tiulu – są zarówno niezwykle kobiece, lekkie, eteryczne, jak i bogate w zdobienia nieobciążające sukien. Stylizacje dopełniła szykowna biżuteria marki Elixa, która dodała sukniom blasku. ZACHWYT W kolejnym pokoju goście mogli podziwiać bajkowy model sukni ślubnej w onieśmielającej oprawie. Panna młoda oczarowała delikatną kreacją wykonaną z francuskich koronek i subtelnej tiulowej kryzy. Projektantka do stworzenia tej sukni kolejny raz sięga po wiktoriańskie inspiracje, rezygnując z ciasnych gorsetów z pełną spódnicą, przy jednoczesnym zachowaniu formy dzwonka. Suknię dopełnił subtelny koronkowy kołnierz i zjawiskowy makijaż z pereł wykonany przez makijażystów Bell HYPOAllergenic pod dyrekcją artystyczną Małgorzaty Smelcerz. Prezentacji sukni ślubnej towarzyszył minikoncert wybitnego polskiego wiolonczelisty, trzykrotnego zdobywcy nagrody Fryderka – Krzysztofa Lenczowskiego. MARZENIE Marzenie Lidii Kality to mariaż eterycznych materiałów z misternymi zdobieniami w kolorze głębokiego granatu. Projektanta korzysta z asymetrycznych form, cekinów, koronek, a także kolejny raz sięga po inspiracje Anną Kareniną, która w filmie nosiła biżuterię z motywem kamelii. W kolekcji Lidii Kality możemy ten kwiat zauważyć jako cekinowy motyw wyszyty na lekkich siatkach. Żwawa muzyka z filmu towarzysząca pokazowi, a także wymyślne fryzury, o które zadbali specjaliści Kevin Murphy, a o pielęgnację włosów modelek przed pokazem zadbała marka Olaplex.




NOSTALGIA W ostatnim, loftowym pokoju goście mogli obejrzeć trzy suknie w odcieniach wody morskiej prezentowane przez baletnice. Kryzy umarszczone z tiulu były charakterystycznym elementem wykończenia kreacji - dodawały czaru, subtelności i tajemniczości. Piękne bogato haftowane aksamitne kołnierze wszyte wokół dekoltu, rękawy z ozdobnymi umarszczonymi mankietami były kolejnym elementem podkreślającym kobiecość i romantyczność sukni. Aby ułatwić gościom indywidualne przeżycie Lidia Kalita skorzystała z rozwiązań nowoczesnej technologii i zaproponowała formułę silent room. Źródłem muzyki nie były w tym miejscu głośniki, ale słuchawki, które każdy z gości otrzymał przy wejściu do pokoju.



Dziękujemy Sponsorom wydarzenia, dzięki którym wydarzenie mogło się odbyć na najwyższym poziomie: Perlage, Elixa, Bell HYPOAllergenic, Kevin Murphy, Olaplex, Lexus Warszawa-Wola, Solidarność Śliwka Nałęczowska, Linexim, Oak View.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel