„ZOBACZ LEPSZĄ PRZYSZŁOŚĆ”

2017-10-30
Lidia Kalita ambasadorką programu „Zobacz lepszą przyszłość"

Lidia Kalita została ambasadorką akcji „Zobacz lepszą przyszłość", dzięki któremu dzieci i młodzież w wieku od 5 do 26 lat z 250 domów dziecka będzie miało przebadany wzrok. Podopieczni placówek opiekuńczo-wychowawczych otrzymają okulary w limonkowym etui zaprojektowanym przez Lidię.



Lidia Kalita objęła rolę ambasadorki akcji „Zobacz lepszą przyszłość". To program profilaktyki wad wzroku dla podopiecznych domów dziecka z całej Polski realizowany od stycznia 2017 roku przez Grupę Essilor. Do programu zaproszono już 4 000 dzieci i młodzieży w wieku od 5 do 26 lat.

Ochrona wzroku dzieci może ograniczyć ryzyko problemów w dorosłym życiu. To szczególnie ważne w przypadku osób, które mają ograniczone środki finansowe lub utrudniony dostęp do opieki medycznej.

Program obejmuje trzy etapy w domach dziecka: przesiewowe badanie wzroku w placówce, następnie badanie okulistyczne dla dzieci, u których wykryto nieprawidłowości widzenia oraz realizację bezpłatnych okularów. Lidia Kalita przygotowała unikalny prezent dla podopiecznych akcji w postaci limonkowego etui.

Od lat wspieram nie tylko finansowo różne instytucje, ale rzadko angażuję się medialnie w akcje charytatywne. Pierwszy raz jestem ambasadorką takiego programu i przyznam, że jego skala i efekty są dla mnie wzruszające - mówi Lidia Kalita. - W listopadzie spotkam się pierwszy raz z podopiecznymi w jednym z domów dziecka, żeby osobiście przekazać okulary w limonkowym etui z dedykowaną grafiką. Postaram się wspierać program „Zobacz lepszą przyszłość" najlepiej jak potrafię. 

Dotychczas 2513 podopiecznych ze 180 domów dziecka przeszło przesiewowe badanie wzroku, spośród których aż 535 osób otrzymało okulary. W ciągu trzech lat trwania akcji dotrzemy aż do 15 000 podopiecznych polskich domów dziecka.


Lidia Kalita - polska projektantka mody. Absolwentka Wydziału Projektowania Ubioru  na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Współzałożycielka, projektantka i dyrektor kreatywna jednej z najbardziej ekskluzywnych polskich marek modowych SIMPLE CREATIVE PRODUCTS (1993-2013).  Od listopada 2013 roku projektuje pod własnym nazwiskiem. Jej kolekcje są dostępne w 12 butikach w całej Polsce oraz online www.lidiakalita.pl

Grupa Essilor to światowy producent korekcyjnych soczewek okularowych. Firma oferuje pacjentom z krótkowzrocznością, nadwzrocznością, prezbiopią i astygmatyzmem  Essilor należy do czołówki najbardziej innowacyjnych firm w Europie – rocznie inwestuje ok. 150 mln euro w procesy badawczo-rozwojowe; zatrudnia blisko 500 naukowców na świecie.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel